SILA LIKE PAGE FACEBOOK

Monday, August 13, 2018

[VIDEO] Just Miss To Hear Your Unique Voice – Netizen Rindukan Suara Najwa Latif

[VIDEO] “Just Miss To Hear Your Unique Voice….” – Netizen Rindukan Suara Najwa Latif




Imratul Najwa Binti Abdul Latif , lebih dikenali dengan nama Najwa Latif dipersada seni, adalah penyanyi dan idola Malaysia.  Dia menjadi popular selepas lagu pertamanya, “Cinta Muka Buku”.




Najwa Latif adalah ketiga daripada empat beradik dan dilahirkan di Batu Pahat, Johor, Malaysia. Semua ahli keluarganya berbakat dengan muzik.

Najwa juga akademik, dan mencapai 7A 1B di Penilaian Menengah Rendah (PMR) ketika dia berumur 15 tahun. Beliau menerima pendidikan menengah di Sekolah Menengah Kebangsaan (T) di Temenggong Ibrahim, Batu Pahat , Johor dan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), di mana beliau mencapai 4A. Beliau kini menamatkan pengajian Ijazah Sarjana Muda Bahasa Inggeris di UNITAR International University , mengikuti Pengajaran Bahasa Inggeris sebagai Bahasa Kedua (TESL).




Najwa belajar bagaimana bermain gitar pada tahun 2009 ketika dia berusia 14 tahun, dan kemudiannya menulis lagu dan kakaknya, Ika, pula menulis liriknya. Pada bulan September 2010, Najwa mula memuat naik lagu  ke YouTube. 
Pada bulan Mac 2011, beliau telah menandatangani untuk bekerjasama dengan NAR Records dan single rasmi pertamanya, “Cinta Muka Buku”, dikeluarkan pada bulan Jun 2011.  Video pra-rilis lagu itu dimuat naik ke YouTube. Menurut Najwa, single ini amat bermakna baginya, kerana ia menandakan langkah pertama dalam industri muzik Malaysia dan akhirnya memenuhi mimpi dan cita-cita menjadi penyanyi. Ia juga merupakan hadiah untuk peminatnya yang telah lama menanti-nantikan singlenya dan menunjukkan sokongan mereka ke arahnya sebelum dia menjadi penyanyi. 
Video muzik rasmi “Cinta Muka Buku” menerima lebih daripada 6 juta tontonan dalam lebih dari enam bulan, dan merupakan video muzik yang paling banyak dilihat di Malaysia.


Beberapa hari yang lepas Najwa telah memuatnaik satu lagi video yang memaparkan single terbarunya. Video yang dimuatnaik itu mendapat perhatian dari netizen kerana rindukan suaranya yang lama tidak ke udara.
Mari kita saksikan dan dengarkan bersama lagu terbaru Najwa.

Kapsyen Ig :

Boleh jenguk lah youtube channel saya. Saya nyanyi featuring Elhan 😎

VIDEO :

A post shared by OfficialNajwaLatif (@njwalatif) on


Sebahagian Komen Dari Netizen

Tak Pernah Tak Sedap Suara


I Love You Wawa…Big Fan Of You



Tak Pernah Tak In Love Dengan Suara Najwa




Tak Tahu Laa..Bila Dengar Suara Najwa Aku Punya Hati Sejuk Je





Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!
Sumber : Ig Najwa Latif


No comments:

Post a Comment